Головна

ОНОВЛЕННЯ НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ «БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ»

Деталі

 

З метою формування культури безпеки студентів Національного педагогічного університету на кафедрі цивільного захисту населення  та безпеки життєдіяльності створено депозитарій статей та тез викладачів, формується електронна бібліотека підручників,посібників, практикумів, журналів, методичних рекомендацій тощо. Серед нових надходжень – змістовний доробок колег із Одеського Національного університету імені І.І. Мечникова. Рецензент посібника – завідувач кафедри цивільного захисту населення  та безпеки життєдіяльності, д.п.н., професор С.В. Шмалєй дала позитивну оцінку викладу методологічних, теоретичних, методичних засад базової навчальної дисципліни.

 

Відзначено, що автори збірника  навчально-методичних рекомендацій «Теоретичні та практичні підходи щодо підготовки студентів університету до безпечної життєдіяльності» Гвоздій С. П.,Бурденюк О. І.,  Глінська Л. Я., Доброва В. Л., Пєнов В. В., Поліщук Л. М., Радаєва І. М., Стенпковська Г. І., Устянська О. В., Шапкіна Т. І. розкривають актуальні проблеми безпечної життєдіяльності студентів університету до яких відносяться: проблема працевлаштування, навички першої медичної допомоги, пожежна безпека, фінансово-економічна безпека, рятування у небезпеках різного характеру, соціально-психологічне ставлення до ризику, уміння приймати рішення та бути стійким до небезпек тощо. Розроблені у збірнику навчально-методичні рекомендації розкривають можливі шляхи подолання факторів небезпеки.

У запропонованих розділах, зокрема розділи «Профілактика хвороб, що набули соціального значення», «Безпека статевих відносин; контрацепція», «Основні принципи надання першої медичної допомоги у невідкладних станах» розглядаються як загальні питання збереження здоров’я, так і питання етіології, патогенезу, клінічної картини, профілактики захворювань та травм життєво важливих органів та систем, питання соціально-небезпечних інфекційних та венеричних захворювань. Особлива увага приділяється оволодінню знаннями та уміннями щодо надання долікарської медичної допомоги в невідкладних станах при травмах, нещасних випадках, отруєннях, інфекційних захворюваннях.

У навчально-методичних рекомендацій висвітлено сучасні уявлення про правові, фінансові та організаційні питання охорони праці. Розглянуто проблеми безпеки праці (розділи «Безпека працевлаштування»,  «Фінансово-економічна безпека»). Наданий матеріал допоможе студентам у таких важливих питаннях, як працевлаштування, культура та організація виробництва в умовах науково-технічного прогресу.

Велика увага приділяється питанням збереження здоров’я, проблемі формування здорового способу життя, дії шкідливих та небезпечних факторів, безпеки у суспільстві («Харчова безпека», «Принципи психологічної сталості під час надзвичайних ситуацій різного характеру», «Безпека у суспільстві»).

Автори збірника ретельно розглядають надзвичайні ситуації (розділи «Рятувально-пошукові роботи на воді», «Рятувально-пошукові роботи під час надзвичайних ситуацій техногенного характеру», «Алгоритми поведінки під час пожежі у житлових будинках», «Принципи поведінки під час аварій на транспорті», «Раптове руйнування будівель та споруд», «Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах», «Радіаційна безпека. Аварії на радіаційно-небезпечних об’єктах», «Правила поведінки під час надзвичайних ситуацій воєнного характеру» та ін.. І, що дуже важливо, особлива увага приділяється практичним рекомендаціям в тій чи іншій надзвичайній ситуації та в загалі,  практичному застосуванню отриманих знань, умінь та навичок для безпечної життєдіяльності.

Вивчення матеріалів збірника навчально-методичних рекомендацій «Теоретичні та практичні підходи щодо підготовки студентів університету до безпечної життєдіяльності» дозволить студентам і всім, хто опікується питаннями безпеки, не тільки розуміти можливі шляхи подолання факторів небезпеки, але й привносити зміни у свою культуру безпечної життєдіяльності.

Матеріали, викладені у збірнику, можуть бути корисними для науковців, викладачів вищих навчальних закладів освіти, аспірантів, студентів, слухачів курсів підвищення кваліфікації тощо.

   
© ALLROUNDER